jeczmien

Młody jęczmień – czy już go stosujesz?

Jęczmień to coraz bardziej popularna roślina stosowana podczas różnego rodzaju kuracji odchudzających. Nie znaczy to jednak, że jej właściwości nie były wcześniej znane. Stosowano go od wieków, a wzmianki o nim znajdziemy w wielu podaniach zielarskich. Wiele osób sceptycznie podchodzi do wzbogacenia swojej diety o młody jęczmień, jednak sceptycyzm ten nie jest niczym uzasadniony. Roślina ta posiada wiele cennych właściwości.

Bogactwo jęczmienia

W jęczmieniu znajdziemy szereg potrzebnych naszemu organizmowi witamin i mikroelementów. Występują w nim witaminy z grupy B, witamina C, beta –karoten, a także witamina E i K. Co więcej, w jęczmieniu znajdziemy także mangan, magnez, potas, kwas foliowy, żelazo, sód, wapń oraz fosfor. Roślina ta bardzo dobrze wpływa na proces chudnięcia, a to za sprawą dużej  zawartości błonnika.

Jęczmień – jakiej postaci?

Zielony jęczmień, który jest najzdrowszy, dostępny jest w dwóch formach. Wprawdzie ni można zrobić z niego np. sałatki, ale dla osób chcących zadbać o swoje zdrowie, nie jest to żaden problem. Jęczmień możemy dostać w postaci  sproszkowanego soku, który uzyskuje się poprzez wyciśnięcie soku, z którego następnie odparowuje woda – proces ten zachodzi przy odpowiednim poziomie ciśnienia i temperatury. Jęczmień dostaniemy także w postaci rozdrobnionej trawy jęczmiennej. Jeżeli nie interesuje nas taka forma, bez kłopotu dostaniemy tabletki, w których składzie znajdują się sproszkowane liście jęczmienia.